Första natten...

I tisdags klev jag på mitt första nattpass på nya jobbet! Sjukt nervös var jag när jag klev in i bilen och körde iväg till jobbet. Men väl på plats och jag satt igång med dagens bestyr så började mina nerver att lugna ner sig! Jag fråga om och om igen vad som skulle göras och vad jag skulle göra om det dök upp vissa sitationer.

När jag blev ensam och de andra hade gått hem för kvällen kände jag mig nervös igen men tänkte att det finns ju inte så mycke som kan gå fel så det är bara att ta det lugnt. Jag visste ju att hjälp inte var mer än ett telefonsamtal bort om det skulle hända något!

När jag gjort de jag skulle och kommit i säng tog det ett bra tag inna jag kunde slappna av och somna, men tack för att det är OS så det finns nåt att titta på på tvn =)
Jag vakande 5-6 gånger under natten och kollade varje gång vad klockan var och om jag missat något larm, men det hade jag inte och det var varje gång jag kollade på klockan flera timmar kvar tills jag skulle kliva upp!
När klockan äntligen ringde och det var dax att kliva upp så var jag väldigt glad att jag hade klarat min första natt och att det då bara var 3 timmar kvar tills jag fick gå hem =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0