5 rätters!

Nu har jag landat i Göteborg, med lite mellanlandning på Orust! Åkte ner till Orust i Söndags, pappa åkte på nån konstigt feber så de va bara jag å hans sambo som tog bilen å drog iväg! Längs vägen svängde vi in i Karlstad på IKEA, jag skulle promt ha ett visst tyg där, men tyvärr så fanns de inte så de fick bli ett annat =) Efter detta så fortsatte vi vår tur neråt landet, resan ska i vanliga fall ta typ 3.5 timme men för oss tog de typ 7 ;-P Vi körde först in i värsta regnvädret så vi fick köra typ 30 på 90 väg, å sen va de avstängt pga översvämning på flera ställen! Å slutligen så råka vi svänga av på fel ställe, men de va kanske mitt fel eftersom de va jag som va kartläsare! hahah! Men efter mycke om och men så kom vi ialfl fram å då vankades de den godaste fisksoppan jag någonsin har ätit!! Jag skulle göra nästan va som helst för att få äta den igen! Kvällen avslutades med massa vin å sällskaps spel =)

I går tog vi en lång promenad i skogen, plockade massa svamp å hittade lite blåbär =) När vi kom tillbaka till huset så tänkte jag å maggan att vi skulle ner till havet å bada, sagt å gjort, vi packa en väska å gav oss iväg! Det är en liten bit å gå men inte gjorde de oss nått =) Väl framme tyckte jag att de va lite kallt så jag badade inte men de gjorde hon! Väl i vattnet så kom regnet, å inte lite heller! Vi småsprang hela vägen hem å va hur blöta som helst! På kvällen va de en i sällskapet som skulle firas då hon fyllde 50 år, Grattis! Det blev en 5 rätters middag med massa gott å dricka =) Pappa kom även och överraska oss då han blivit frisk igen!!

Idag har jag tagit mig ännu längre söder ut, befinner mig just nu i Göteborg! Hälsar på en kusin =) Tänkte stanna här tills på torsdag då jag måste hem igen eftersom jobbet kallar!

Ha de bäst nu där hemma!!
Snart kommer jag tillbaka =)
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0