1a dan på semestern!

Dagen började väldigt bra, fick lite sovmorgon fast jag jobbat natt =) Å när jag tittade ut så sken soolen! Så jag tänkte att detta va ju bra, nu kanske de blir sommar igen! Men tji fick jag, eftesom jag åker (sitter fortfarande på tåget) till pappa idag så fick jag inte se så mycke av det fina vädret. Utan när jag kom till Sundsvall så stog regnet som spön i backen. Jag kom med tåget å allt va frid och fröjd tills jag kom till Söderhamn, där storma de å regna som bara den så ett träd hade blåst ner på spåret, eller nått så tåget fick ingen ström, utan vi va tvugna att åka buss till Gävle. Väl framme där så gick det ett tåg för mig till Örebro, men de tåget kom typ 2 km sen va de samma sak igen, ett träd hade blåst ner så vi fick vända tillbaka till Gävle C, åka buss till Sandviken och ta tåg därifrån mot Örebro!!

Så nu sitter jag på tåget till Örebro ialfl =) Ungefär 4 timmar försenad kommer jag att va! Jag hoppas för gudarnas skull att jag får pengar tillbaka för biljetten! För i Sj:s villkor står det att är man 2 timmar försenad och man har en ressträcka mellan 5-10 timmar så ska man få pengar tillbaka =) Så jag hoppas verkligen att det gäller även om det inte är Sj:s fel att man är försenad!

Nu ska jag försöka luta mig tillbaka och hoppas på att tåget kör i en rasande fart så jag kommer fram fort =)

Puss å hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0